.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درگیری برای لقمه ای نان در مناطق برف زده!
بحران برف یا بحران بی تدبیری های مداوم؟

زمستان از راه رسید و بالاخره بعد از یک سال بدون برف، دوباره فریاد های "برف پارو می کنیم" از کوچه چس کوچه های پایتخت شنیده می شود.

این در حالی است که بارش برف مانند سال های گذشته مشکلات زیادی را  نه تنها برای پایتخت نشین ها بلکه برای سایر استان های کشور ایجاد کرده است.مشکلاتی که اگرپیش بینی و برنامه ریزی می شدند حداقل خسارت را داشتند.

این روز ها تهران اما در حالی سپید پوش است که باز هم ترافیک در شهر چند برابر شده، خبری از تاکسی ها نیست  و گاز برخی مناطق با افت فشار و حتی قطعی مواجه شده است.


این در حالی است که برای اولین بار نیست که در پایتخت برف می بارد.

وضعیت استان های مازندران و گیلان اما کاملا بحرانی است.بسیاری از شهرها و روستا های این استان ها که 50 سالی بود همچین برفی را به چشم ندیده بودند حالا نه برق دارند و نه گاز و نه نانی برای خوردن!

راه های ارتباطی هم قطع شده اند و کار به جایی رسیده که از برخی شهرها خبر می رسد مردم برای لقمه ای نان به هم حمله ور شده اند!

البته سایت دولت بعد از بحران برف از دستور ویژه رییس‌جهمور خبر داده است.

 به گزارش این سایت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکترحسن روحانی در پی بارش شدید برف در مناطق مختلف کشور به‌ویژه در استان گیلان و غرب استان مازندران، دکتر عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، دکترعباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی و مهندس حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو را موظف کرد تا در اسرع‌وقت پیگیری‌های لازم در راستای بهبود شرایط مردم در زمینه تامین آب، برق و وسایل گرمایشی و تسریع در روند کمک‌رسانی و ارایه خدمات مناسب به آنان در روستاها و نقاط دورافتاده و بازگشایی راه‌ها و جاده‌ها در این مناطق را انجام دهند تا مردم در شرایط سخت ناشی از سرما دچار کمترین مشکل شوند.

 از آن‌سو مسوول روابط‌عمومی سپاه از دستور ویژه سرلشکر جعفری به فرماندهان سپاه استانی برای امداد‌رسانی به مردم استان‌های گیلان و مازندران خبر داده است اما در هر حال هنوز مشکلات به قوت خود باقی است و شاید مردم این استان ها آرزو  می کنند کاش دستور رئیس جمهور در اوایل زمستان برای همه استان ها داده می شد و برف پیشبینی می شد تا امروز مردم این همه به زحمت و مشقت نیافتند.

در هر حال زمستان است و برفش  و این کاملا طبیعی است که وزارتخانه های مربوطه، شهرداری ها و استانداری ها برای بارش احتمالی برف آماده باشند.

هر چند گیلان و مازندران برف خیز نیستند اما همه ساله وضعیت استان های سرد و برفی کشور هم بهتر از این نیست و یا خبر از بی گازی انها می رسد و یا خبر از مسدود شدن جاده ها و راه های ارتباطی با انها.

واقعیت این است که هیچ کس نمی توانست بارش شدید برف را در گیلان و مازندران پیش بینی کند اما می شد که تجهیزات آماده باشند و برنامه ریزی مدورنی برای بارش احتمالی برف سنگین در سایر استان ها صورت گیرد تا در صورت بروز بحران کمک به سایر استان ها ارسال شود و همه چیز به دقیقه 90 موکول نشود.

این مساله ای است که در هیچ دولتی مورد توجه جدی قرار نگرفته  و امروز به  اینجا رسیده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

علی ایمانی 16 بهمن 1392
آقای محترم ، اگر به غیر از سایت هائی مانند شمال نیوز به سایت های هواشناسی مانند accuweather.com مراجعه می فرمودید ( با عرض پوزش از حاج آقا رمدانی ) ، مشاهذه می کردید که وضعیت هوای کلّیه نقاط دنیا از یک ماه قبل از آن پیشبینی شده اند . ( جهت اطاع هم استانی های عزیز برای استفاده از امکانات اینترنت ) .
نا شناس 15 بهمن 1392
بیخیال دولت تدبیره دیگه.خیلی زود این چهار سال میگذره.لااقل داش محمود چهار سال اول را با مردم مدارا میکرد بماند او هم چهار سال دوم پدر ملت را دراورد .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.041 seconds.